středa 15. dubna 2015

Dýňové mac and cheese neboli makaróny se sýrem

Tuhle americkou klasiku jsem chtěla zkusit už dávno. Když jsem si četla recepty, tak mě vždycky odradilo množství sýru, které si recept žádá. Nakonec to ale není vůbec tak hrozné, když si člověk uvědomí, že sýr je tomto receptu jediná nákladnější surovina a nakrmíte regiment, uděláte u nás doma oblíbené a nutné krabičky na oběd do práce a do mrazáku pro příležitostně osiřelé obyvatele domácnosti, které zachráníte od nudlí s kečupem.





















Potřebujte:
  • malá dýně Hokkaido
  • asi 50 g másla
  • 3 vrchovaté polévkové lžíce hladké mouky
  • litr mléka
  • 5 stroužků česneku
  • asi 50 g anglické slaniny
  • tymián
  • 1 lžíce rajského protlaku
  • muškátový oříšek
  • sýr – 100 g čedaru,(kupuji v lidlu, výborný poměr cena/výkon), 100 g edameru, 100 g ementálu nebo levnějšího podobného sýru. Můžete použít i jiný aromatický sýr, který budete mít doma.
  • 1,5 balíku těstovin. Neměla jsem po ruce zrovna makarony, takže jsem vlastně dělala makarony se sýrem bez makaronů

Dýni nakrájejte, bez semínek dejte uvařit v malém množství nesolené vody. Pokud je pěkná, nemusíte ani loupat. Když je měkká, slijte a rovnou v hrnci rozmačkejte na kaši.
Těstoviny uvařte al dente v osolené vodě, slijte.
 Z másla, mouky a mléka udělejte bešamel. Pracujte ve velkém hrnci, je toho opravdu hodně, tak ať nemáte víc omáčky na plotně než v hrnci. Na malé pánvičce osmahněte slaninu s česnekem a tymiánem. To pak vhoďte do bešamelu. Chvíli vařte na mírném ohni, míchejte.
Vhoďte sýr, který jste nastrouhali nahrubo. Míchejte, až se sýr rozpustí. Pak ochutnejte, bude potřeba dosolit, opepřit. Trochu strouhněte muškátového oříšku.
Vmíchejte uvařené těstoviny. Pokud máte kastrol nízký a široký a vhodný na pečení, můžete dát rovnou do trouby rozpálené na 200 stupňů a pečte 30 minut. Jinak přendejte do vhodného pekáče, já jsem si jej předtím vymazala máslem a vysypala strouhankou.
Je to výborné, vydatné jídlo.


Žádné komentáře: