pátek 17. dubna 2015

Slaný koláč z bramborového těsta

Měla jsem v lednici zbytek vařených brambor a dýňové pyré. Přemýšlela jsem, co k večeři, aby ji syn nekomentoval slovy, jestli to jídlo není až moc zdravé.
Vymyslela jsem tenhle koláč, nebylo to až tak těžké, je to jen další variace ala quiche.

Na těsto potřebujete:
  •  250 g uvařených brambor
  •  150 g mouky, použila jsem celozrnnou špaldovou, je to moje oblíbená
  •  1 vejce
  •  špetka soli

Udělejte těsto, pokud lepí nebo je suché přidejte trochu mouky nebo vody. Natlačte do koláčové formy, měla jsem větší, kolem 30 cm v průměru. Propíchejte vidličkou.
Rozpalte troubu na 200 °C.


Na náplň potřebujete:
  •  malou skleničku domácího kečupu nebo dobrý kupovaný
  •  1 balení ricotty (250 g), může jistě být i nějaký čerstvý sýr nebo tučný tvaroh v kostce
  •  3 vejce
  •  4 PL dýňového pyré
  •  100 – 150 g strouhaného sýru dle vaší volby
  •  bylinky, použila jsem asi hrst bazalky, ale je to na vás, co máte rádi
  •  malá miska špenátu, měla jsem rozmražený sekaný špenát, vymačkaný
  •  podle preferencí a oblíbenosti asi půlku dobré klobásky nebo anglickou  slaninu či uzené tofu nakrájené na kostičky
  •  sůl, pepř




U tohoto koláče jsem nepředpékala těsto ve formě, neměla jsem čas. Těsto se ale krásně upeklo a nebylo vlhké.
Těsto ve formě potřete kečupem.
V míse smíchejte ricottu, dýňové pyré, vejce, bazalku, sůl, pepř. Směs nalijte na těsto, poklaďte vyždímaným špenátem. Kolečka klobásky jsem zapíchala do náplně. Vše posypte sýrem a dejte do rozpálené trouby.

Pečte 40 – 45 minut. Po upečení nechte chvíli chladnout.


Koláč byl moc dobrý, všichni si pochutnali. Ani nezbylo do krabičky na oběd :-).


Žádné komentáře: