pátek 15. května 2015

Steak z lososa se zeleným chřestem


Chřestová sezona je tu. Chřest máme moc rádi, tak když je možnost, vždy se snažím z něj vařit, abychom se nabažili na rok dopředu. Není to jídlo na každý den, to ne, ale párkrát na něj dojde. 
V tomto jídle je chřest přílohou. Losos sám o sobě žádná dietka není. Ale všem nám chutná. Miluju lehkou ovocnou vůni čerstvého lososa. A chřest, ten jsem dnes koupila v Lidlu, byl krásný, vypadal velmi svěže. Jídlo je velmi snadné na přípravu.

Potřebujete:
  •  porce lososa, měli jsme 120 – 150 g na osobu, až na syna, ten zpucnul 200 g porci a konstatoval, že jediná chyba tohoto jídla je, že je v něm málo lososa, takže tak nějak
  •  500 g balení zeleného chřestu
  •  koření na ryby, měla jsem směs Od Antonína
  •  kousek másla
  •  olivový olej

U chřestu by se měly ulámat nebo odřezat konce (když dolní konec chytnete a ohnete, měla by se dřevnatá část sama ulomit). Běžně to dělám, někdy se mi zdá, že se ulomilo moc, tak ochutnám z místa lomu a pokud není hořký, z odlomeného konce trochu odříznu. Přeci jen, je mi líto tolik vyhazovat. Ale teď byl chřest opravdu krásný a konce vůbec nebyly hořké, tak jsem tento krok vynechala. Chřest jsem v dolních částech oloupala škrabkou, ale zase, u zeleného by se nemuselo. Nemám hrnec na chřest, nevešla bych se do kuchyně, tak používám vysoký hrnec, chřest svážu provázkem a postavím do hrnce s vroucí, osolenou vodou tak, že hlavičky zůstanou nad hladinou. Vařte asi 5 - 7 minut. Vyndejte, propláchněte ledovou vodou nebo dejte do misky s ledovou vodou.

Porce lososa okořeňte. Opečte na pánvi z obou stran, jak máte rádi. Doba se liší podle tvaru a tloušťky porce.
Na druhé pánvičce rozpusťte 1 – 2 lžíce másla. Chřest nakrájejte zhruba na třetiny a na másle krátce poměrně zprudka opečte (hlavičky nechte bokem), ať má místy hnědou barvu, celé to trvá 2 – 3 minutky. Nakonec přidejte hlavičky a jen lehce prohoďte.


Pak už podávejte, pokapejte citrónem podle chuti.

Žádné komentáře: