pondělí 27. července 2015

Malinový citrónový chlebíček


Osvěžující letní moučník, je z jiného soudku než obvyklé ovocné koláče. Zejména, pokud máte malin málo jako já, resp. nemám v podstatě skoro žádné. Ačkoli každý, kdo maliny pěstuje, nadává na jejich plevelnost, já dělám možné i nemožné a nedaří se mi. Vždycky uschnou nebo je zničí hryzec, náš prakticky domácí mazlíček. Takže moje maliny jsou z trhu, kde si za cenu lehkého oběda koupím mističku malin a jsem happy, protože maliny miluju.

Potřebujete:
  •  ½ šálku slunečnicového oleje
  •  1 š podmáslí
  •  3 vejce
  •  2 š hladké mouky
  •  2 ČL prášku do pečiva
  •  špetku soli
  •  120 g cukru
  •  kůra a šťáva z poloviny bio citrónu
  •  menší miska malin

Na polevu:
  •  2 PL citrónové šťávy
  •  ½ š moučkového cukru


Troubu předehřejte na 180 °C. V míse smíchejte tekuté ingredience a přidejte smíchané suché. Maliny můžete velmi opatrně promíchat v misce s těstem, pokud máte spíš měkké, můžete je dát až do těsta, které nalijete do chlebíčkové hranaté formy a opatrně je trošku zašťouchat do hloubky, aby byly přibližně rovnoměrně rozvrstvené v těstě. Já jsem promíchávala v misce velmi lehce a maliny se vůbec nerozbily.

Formu dejte do vyhřáté trouby a pečte asi 50 minut, vyzkoušejte špejlí, jestli se těsto nelepí. Vyndejte z trouby a nechte ve formě chladnout aspoň hodinu.

Pak opatrně vyndejte na mřížku a potřete citrónovou polevou.






















Žádné komentáře: