pátek 31. července 2015

Meruňková bublanina


Bublanina nikdy nezklame, je to taková letní záležitost. Normálně ji dělám z hrubé mouky, kterou ovšem, jak jsem zjistila, zrovna nemám na skladě. Použila jsem proto alternativu a udělala tak i zdravější verzi, která je ale úplně stejně dobrá. Klidně u ní zůstanu.
Potřebujete:
  •  250 g hrubé mouky, já jsem dala 130 g jemné špaldové mouky a 120 g celozrnné pšeničné grahamové mouky, která má strukturu zhruba jako krupice a vůbec není tak tmavá, jak by si člověk představil podle názvu.
  •  150 g cukru, dala jsem bílý, ale hnědý bych se taky nebála použít
  •  1, 5 ČL prášku do pečiva, používám z vinného kamene
  •  4 vejce
  •  1, 5 dl slunečnicového oleje
  •  0, 5 dl vody
  •  špetka soli

Rozpalte troubu na 180 °C.
V míse smíchejte sypké ingredience, přidejte žloutky, olej a vodu. Promíchejte. Ušlehejte do tuha bílky se špetkou soli. Sníh opatrně vmíchejte do těsta. Dejte do vymazané formy nebo na pečící papír. Těsta bylo akorát do formy průměru 30 cm. Poklaďte půlkami meruněk nebo jiným ovocem.


Dejte do trouby na 30 minut.

Žádné komentáře: