pátek 21. srpna 2015

Grilovaná kachní prsa v marinádě

Je to zase trochu něco jiného na letní grilování. Marináda se sójovou omáčkou, medem a kořením je výborná a ke kachnímu masu se krásně hodí. Kachnu jsem koupila ze dvorku, domácí. Připravovala jsem jídlo jen pro 2, tak jedno prsíčko stačilo.

Potřebujete:
  •  1 kachní prso
  •  3 PL sójové omáčky
  •  2 ČL medu
  •  1 ČL bílého vinného octa
  •  3 stroužky česneku
  •  1 ČL mletého badyánu nebo koření pěti vůni, tzv. 5 spice mix

Na nudle:
  •  sezamový olej
  •  1/3 š vody
  •  1/3 š sójové omáčky
  •  1 PL cukru
  •  lžíce sezamových semínek
  •  trochu něčeho zeleného (mangold, špenát, brokolicové výhonky), není zde ale nezbytně nutné

Umíchejte marinádu. Nařežte kůži na masu do mřížky. Dejte jej na velký kus potravinové folie, abyste to celé pak mohli zabalit.

Potřete bohatě marinádou ze všech stran, zabalte a dejte do lednice.

Původní náš úmysl byl, grilovat druhý den. Ale to se nepodařilo, takže maso se marinovalo o den déle. Ničemu to nevadilo.

Rozpalte gril, grilujte zhruba 8 minut z každé strany, nejdříve kůží dolů. máme radši, když nejsou prsa úplně propečená, ale někdy se to těžko pozná, zejména když je maso černé od marinády. Pokud máte rádi propečené maso, nechte chvilku déle.
Podávejte s nudlemi nebo rýží. Já jsem uvařila nudle podle návodu. Pak jsem ve woku osmahla trochu mangoldu na sezamovém oleji, vhodila nudle a lžíci sezamových semínek a zalila omáčkou ze sójovky, vody a cukru. 



2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den, v popisku marinády vám chybí ten med, kolik je rozumné množství aby se pak maso na grilu nepřipékalo? Děkuji, Eva

Zdena řekl(a)...

Dobrý den Evo, moc se omlouvám za pozdní reakci, úplně mi unikl váš komentář. Medu dejte 2 lžičky. Chybu jsem opravila, díky za upozornění. Přeji vám hezký den, Zdena