úterý 4. srpna 2015

Koláč z ricotty s drobným ovocem

Prázdninové odpoledne si žádá koláč k čaji nebo kávě. Tento jsem pekla poprvé, ale rozhodně ho zařadím do stálého repertoáru. Málem jsem jej ani nevyfotila. Měla jsem několik mlsných zvědavců, kteří již během pečení kroužili po kuchyni, co že to tu tak voní. Koláč nestihl ani vychladnout, chvíli jsem jej bránila, ale nakonec jsem to riskla a zakrojili jsme ještě teplý. Díky máslu krásně voní, díky ricottě je vláčný, vynikající, určitě jej doporučuji k vyzkoušení. 

Potřebujete:
  •  1 š hladké mouky
  •  ½ š hrubé mouky, já jsem použila pšeničnou grahamovou bio mouku, kterou jsem si v poslední době oblíbila
  •  ¾ š cukru
  •  2 ČL prášku do pečiva (nejlépe z vinného kamene)
  •  ¾ ČL soli
  •  3 vejce
  •  250 - 300 g ricotty
  •  ½ š rozpuštěného másla
  •  1 ČL vanilkového extraktu
  •  kůra z 1 biocitrónu
  •  šťáva z ½ citrónu
  •  1 š drobného ovoce, použila jsem borůvky (zmražené, které ještě zbyly z loňských zásob), ale mohou být i maliny nebo ostružiny

Rozpalte troubu na 180 stupňů.
V misce smíchejte všechny suché ingredience, v 2 nádobě (v robotu) ty tekuté. Pak obojí promíchejte. Postup je opravdu jednoduchý. Pak velmi opatrně vpravte ovoce. Zejména u borůvek je třeba mít lehkou ruku. Mražené mají výhodu, že když jdou bez mezipřistání rovnou z mrazáku do těsta, nerozbijí se. Část ovoce si můžete nechat navrch těsta.

Formu jsem použila o průměru 30 cm, moji nejoblíbenější. Po pravdě v tomto směru jsem trochu asketa. Dokážu odolat úžasně pestré nabídce různých forem a pekáčků. Líbí se mi, i bych je dokázala vytížit a rozhodně by i pro focení bylo atraktivnější střídat různé nádobíčko. Ale mám jen jednu kuchyň a prakticky veškerý prostor je obsazen. Formu, kterou používám nejraději, jsem dostala k narozeninám před pár lety a od té doby se točí. V této formě je koláč poměrně nízký, po upečení asi 2 - 3 cm. Ale myslím, že mu to celkově prospěje, je krásně vypečený. Určitě byste mohli použít i menší průměr, koláč by byl vyšší.
Dejte do trouby, pekla jsem 45 minut a pak ještě přidala 10, krásně zezlátl.


Vyndejte koláč z trouby a nechte vychladnout, pokud se vám to ovšem podaří.

Žádné komentáře: