čtvrtek 27. srpna 2015

Pečená zelenina s tvarohovým dipem


Příjemná cesta ze záhonu na talíř. Velmi lahodná úprava zeleniny. Už jsem dělala pečenou řepu jako přílohu, tady je jen ten rozdíl, že hraje zelenina hlavní roli. Je potřeba také otestovat troubu, jaký program na pečení zeleniny vám bude nejlépe vyhovovat a upeče do křupava. Já k tomu běžně používám program na horní a dolní pečení na 200 °C na zhruba půl hodiny. Je třeba někdy trochu přidat, ale jen pár minutek. Teď jsem ale měla zeleniny více a tak jsem chtěla péct 2 plechy najednou. Použila jsem program horký vzduch 3D (mám troubu Bosch), čekala bych, že to ze všech stran okřupaví. Ale to se nestalo, zelenina byla krásně měkká, upečená, ale ne křupavá. Tak jsem ještě na chvíli dala horní a dolní pečení. Rozhodně se toho nebojte, i s měkkou upečenou zeleninou je to vynikající úprava. Pokud budete dělat jeden plech, dejte obyčejné pečení na 200 °C a budete křoupat. Pokud máte nějakou zkušenost s programem na upečení více plechů zeleniny najednou na křupavo, budu za ni ráda, napište mi.

Potřebujete (na 2 velké plechy):
  •  3 velké červené řepy (já jsem měla 2 červené a jednu žlutou, kterou se mi podařilo vypěstovat a velmi to doporučuji zkusit, protože je chuťově vynikající, opravdu moc dobrá, jemná, sladká, zkrátka výborná)
  •  2 – 3 velké mrkve
  •  6 menších brambor na 1/8
  •  olivový olej
  •  tymián, rozmarýn, sůl, pepř


Na dip:
  •  250 g jemného tvarohu, ideálně farmářského, chutná mnohem lépe
  •  1 kelímek zakysané smetany
  •  2 PL majonézy
  •  50 ml mléka
  •  1 malý stroužek česneku
  •  sůl, pepř
  •  3 PL jemně nastrouhaného sýru parmazánového typu

Zeleninu nakrájejte na hranolky. Na plech nalijte asi 3 PL olivového oleje, Vhoďte na něj zeleninu a proházejte, obalte v oleji. Posolte, opepřete a na řepu nasypte trochu tymiánu, na brambory rozmarýn. Dejte do rozpálené trouby (200 °C) na 30 minut.

V misce smíchejte ingredience na dip, dejte do mističek na talíř. Po upečení můžete zeleninu servírovat rovnou na plechu, každý si na talíř nandá, co chce. Z tohoto množství jsme se najedli tři střídmí jedlíci, 2 chlapi a já. Velcí hladovci by se najedli 2.

Žádné komentáře: