pondělí 31. srpna 2015

Sterilovaná rajčata

Aneb až se zima zeptá, co jste dělali v létě. Pokud máte větší úrodu, určitě si zkuste připravit svoje rajčatové konzervy. Je to velmi snadné a ne až tak časově náročné, jak by se mohlo zdát.

Rajčata musíte oloupat. Jednoduše nařízněte na jedné straně do křížku, pak dejte na krátkou chvilku do vroucí vody nebo vroucí vodou spařte. 

Já jsem měla rajčat více, tak jsem v hrnci na plotně udržovala vodu na hranici varu. Do hrnce jsem vždy dala rajčat, kolik se tam vešlo zhruba v jedné vrstvě, mezitím jsem rychle nakrojila další dávku. Spařená vyndala, mohla být ve vodě asi 2 - 3 minuty. Dala jsem spařit novou dávku a zase nakrájela další. Toto byl velmi rychlý proces. Spařená rajčata mezitím lehce vychladnou a můžete je pak snadno oloupat.
Než začnete pařit rajčata v horké vodě, zapněte si troubu na 120 °C a dejte do ní vyvařit prázdné vymyté sklenice. Víčka vyvařte v malém kastrůlku. Po asi 10 minutách varu je vyndejte na ubrousek a nechte okapat, pak čistým ubrouskem osušte. Sklenice pak vyndejte i s plechem, na kterém jste je měli v troubě a nechte lehce vychladnout.
Rajčata máte oloupaná. Sklenice teplé, už nepálí, víčka suchá. Dávejte rajčata do sklenic a zlehka pěchujte, s úspěchem je můžete mačkat dřevěným drtičem na limety do koktejlů. Nepřidávejte žádnou vodu.

Naplňte asi 2 – 3 cm pod okraj. Zavíčkujte a dejte sterilovat do trouby (dávám sklenice rovnou na plech, ani ne do vodní lázně) na 100 °C asi 30 – 40 minut. Pak vyndejte a nechte vychladnout. Pokud by se vám některé víčko nechytlo, uchovávejte sklenici v lednici a prioritně spotřebujte.

Žádné komentáře: