pondělí 14. září 2015

Kuřecí špízy v arašídovo - sójové marinádě

Jak jsem už psala, zbyla mi sójová marináda z flank steaku. Rozhodla jsem se ji mírně poupravit a použít na kuřecí prsíčka. Protože jsem celé odpoledne pracovala na zahradě, neměla jsem vůbec čas přemýšlet nad tím, co bude k večeři. Pod tlakem jsem vymyslela tuhle variaci na asijské téma. Velkou výhodou je i to, že jde o rychlý recept, potřebujete jen trochu času na marinování, stačí hodina. Tentokrát jsem k masu připravila studený salátek z rýžových nudlí.

Potřebujete na 4 velké špízové jehly:
  •  2 půlky kuřecích prsíček
  •  špízové jehly nebo bambusové jehly nebo špejle

Na marinádu:
  •  1/3 hrnku sójové marinády (stejná jako na flank steak)
  •  2 plné PL burákového másla

Na salát z rýžových nudlí (pro 3 střídmé strávníky):
  •  150 g vlasových rýžových nudlí (v suchém stavu)
  •  3 PL sezamového oleje
  •  1, 5 PL limetové šťávy
  •  1 ČL strouhaného zázvoru
  •  ½ malého stroužku česneku
  •  ½ chilli papričky na kostičky
  •  1 ČL sterilované citrónové trávy (mám skleničku z Lidlu, ale můžete i vynechat, když nemáte doma)
  •  2 ČL hnědého cukru
  •  ½ ČL soli
  •  2 PL sezamových semínek

Kuřecí prsíčka nakrájejte na necelý centimetr silné plátky, krájejte v dlouhé ose svalu, je to sice po vláknu, ale potřebujete úzké dlouhé proužky masa, aby se daly navlékat cik cak na jehlu. Zbytek sójové marinády smíchejte dobře metličkou s burákovým máslem. Do misky dejte marinovat maso. 

Nechte aspoň hodinu. Protože asi tolik času jsem měla a maso bylo studené z lednice, nechala jsem vše marinovat přikryté na lince.
Maso pak před vlastním grilováním navlékněte na jehly nebo špejle, dbejte, aby vám moc nevisely okraje masa dolů z jehly.

Salát z rýžových nudlí jsem začala připravovat, když můj muž šel roztápět gril. Rýžové nudle uvařte podle návodu, slijte, propláchněte studenou vodou a dejte do misky. Smíchejte všechny ingredience na zálivku. Nalijte na nudle, posypejte sezamovými semínky a promíchejte.

Špízy grilujte na hodně rozpáleném grilu z každé strany asi 5 minut. Plátky masa jsou velmi tenké a navlíknuté ve vlnovce, budou se dělat opravdu rychle.

Podávejte se salátem z nudlí a asijskou průhlednou chilli omáčkou (sweet and spice).

Žádné komentáře: