čtvrtek 24. září 2015

Pizza domácí


Nikdy nebude jako pizza z pece, pokud tedy takovou pec nemáte. Ale i doma si můžete udělat výbornou pizzu. Těsto, které dělám je tenké, upeče se rychle a má krásně křupavé okraje. Je hotová velmi rychle, jen chvíli musíte nechat kynout těsto, ale pak už to jde jedna dvě. Těsto vytahuji normálně rukama, neumím s ním tedy házet, k tomu jsem se nedopracovala. Placku pak dám na pečící papír a i s ním přenáším do rozpálené trouby, dříve na rozpálený plech, teď používám šamotovou desku, kterou jsem si koupila v Tchibu. Je bezvadná, peču na ní i chleba.

Potřebujete:
  •  ¾ š teplé vody
  •  ½ ČL sušeného droždí
  •  2 š hladké mouky, případně přímo mouky na pizzu
  •  ½ ČL soli

Zadělejte vláčné těsto, bude krásně hladké, měkké. Přikryjte a nechte kynout asi 45 minut. Po půl hodině rozpalte troubu na plný výkon, případně zapněte program na pizzu, v troubě nechte rovnou rozpalovat plech nebo pečící kámen či šamotovou desku.
Po nakynutí těsto rozdělte na 2 bochánky. Můžete buď vyválet do tenka nebo vytahovat rukama podobně jako tažený závin a pak doválet.
Na fotce je můj první pokus o přenesení těsta bez pečícího papíru (což jsem jinak dosud dělala), nebyl to dobrý nápad, obložená pizza mi nešla nabrat na lopatku, i když jsem měla podsypáno. Možná málo. Dalo mi pak dost práce dostat pod obloženou pizzu papír, ale povedlo se. Takže pokud nejste zkušení mistři a neznáte ty fígle, doporučuji - těsto dejte na pečící papír. 
Zbytek už je na vás. Můžete dát rajčatovou omáčku nebo jen potřít olivovým olejem s rozetřeným česnekem. To jsem udělala tentokrát já. Potřené těsto posypte oreganem. Pak můžete poklást spařeným špenátem či mangoldem, kousky steaku z lososa. Natrhejte mozzarellu a poházejte navrch. Ještě jsem přidala trochu fety a pokapala olivovým olejem. Ale je úplně na vás, čím pizzu obložíte, šunka, natenko nakrájená rajčátka, sýr, všechno je možné. Jen moc nedoporučuji příliš vysokou vrstvu celkově vlhkých ingrediencí, mohlo by vám to navrchu udělat rybník a těsto odspodu by se už mohlo začít připalovat.

Trouba by měla být rozpálená. Teď mám dřevěnou lopatku na pizzu, ale dřív jsem ji neměla a v pohodě jsem pizzu přenášela na plech pomocí velkého skleněného prkénka. Krásně se s papírem na prkénko přenese a bezpečně sesune na plech nebo desku. Samozřejmě si musíte dávat pozor, trouba je rozpálená. Je bezpečnější to dělat v rukavicích, ale ruce jsou trouchu neohrabané. Zavřete troubu a pečte asi 10 minut, na konci zkontrolujte a případně po minutách přidávejte. Pak zase opatrně nasuňte pizzu na prkénko, můžete si pomoct vidličkou, kterou do těsta píchnete a přisunete pizzu k prkénku. Zavřete troubu a za 2 minutky dejte péct další pizzu. V návodu u šamotové desky bylo napsáno, že můžu v této chvíli již troubu vypnout, dává to smysl, na desce by se asi dalo podle toho, jak je rozpálená upéct několik pizz. Ještě jsem to ale nevyzkoušela.

Pizzu nechte chviličku odpočinout, pak nakrájejte a jezte.

Žádné komentáře: