středa 28. října 2015

Rychlé bagetky

Ideální, když nemáte na druhý den pečivo na snídani nebo dětem na svačinu. Poslouží velmi dobře a jsou opravdu rychle hotové. Jinak jsem jednoznačně zastáncem kváskování a pomalého dlouhého kynutí. Ale člověk nesmí být dogmatik, někdy prostě není čas a pečivo potřebujete.
Recept je jednoduchý, bez obav se můžete do pečení pustit. Večky jsou výborné.

Potřebujete:
  •  ¾ kostky kvasnic (30 g)
  •  1 hrnek teplé vody
  •  1 PL cukru
  •  1/3 hrnku rostlinného oleje
  •  1 ČL soli
  •  1 vajíčko
  •  4 hrnky hladké mouky, možná i o něco málo více


Do mísy nalijte teplou vodu, přidejte cukr, nadrobte kvasnice, promíchejte. Zadělejte kvásek, můžete ještě přisypat asi hrst z odměřeného množství mouky, přikryjte. Asi po 10 – 15 minutách, když kvásek vzejde, nalijte olej, rozkvedlané vejce a promíchejte. Od této chvíle již nechávám pracovat hnětač. Mouku promíchanou se solí postupně přimíchejte. Těsto bude velmi lehce lepivé i po přidání veškeré mouky. Ale už jde v pohodě špachtlí vyndat na pomoučený vál. 
Nechte jej asi 15 minut odpočinout. Pak jej párkrát prohněťte v mouce, udělejte bochánek a ten rozdělte na díly podle toho, co chcete dělat. Já jsem udělala 4 bagetky, nakonec po upečení byly asi velikosti menší večky. Ale můžete udělat více malých bochánků. Večky jsem dělala tak, že jsem bochánky rukou rozválela na silnější placku a tu pevně zarolovala do jakéhosi rohlíku, okraje jsem stlačila prsty, aby se mi nerozlepovaly. 

Pak dejte na plech kynout, přikryjte a nechte asi 45 minut.

Mezitím si dejte rozpálit troubu na 230 stupňů (aspoň na půl hodiny, ať je v ní pořádně horko) a na dno trouby hned od začátku dejte pekáč s vařící vodou (z konvice). Když máte pečivo vykynuté, dejte pekáč do trouby na 15 – 20 minut. Předtím jsem ještě bagetky podélně nařízla ostrým nožem, ale asi to není vyloženě nutné. Pekla jsem 15 minut a nakonec jsem ještě 5 minut přidala, aby bagetky pěkně zezlátly.


Vyndejte z trouby a nechte vychladnout na mřížce.

Žádné komentáře: