čtvrtek 5. listopadu 2015

Báječný maminčin knedlik aneb rychlé houskové knedlíky

Je vážně skvělý. Je to totiž taková expres verze houskového knedlíku. Ani už nevím, kde jsem k němu přišla, ale někde jsem si ho kdysi opsala. Mám ho na papírku (jako spoustu jiných receptů), který jsem už mnohokrát nemohla najít (jako spoustu jiných). Znáte to. Přepsat ho do sešitu, to je ale už moc práce. Dnes jsem v nouzi musela knedlík udělat, protože jsme od mamky dostali zbylou její jedinečnou svíčkou z rodinné oslavy, ale knedlíky se snědly všechny. Ideální příležitost i pro mě, abych si recept konečně někde bezpečně zakonzervovala.
O víkendu jsme s manželem úplně neplánovaně shlédli Pelíšky, o to víc jsme si je opět po čase užili, nikdy se neomrzí. I když jsme oba vlastně Husákovy děti, takže jednoznačně jsme vyrostli v Pupendu, které pro nás je neskutečně skutečné, ale Pelíšky, ty v sobě nesou tíhu, kterou museli prožívat naši rodiče a prarodiče, a ve které my máme svoje kořeny. No ale vlastně jsem jen chtěla vysvětlit proč Báječný maminčin knedlik.

Potřebujete:
  •  400 g hrubé mouky
  •  20 g čerstvého droždí
  •  1 ČL cukru
  •  1 vejce
  •  250 ml vlažného mléka
  •  1 ČL soli
  •  2 na kostičky nakrájené starší housky nebo rohlíky

V míse zadělejte z kvasnic, části teplého mléka, cukru a lžíce mouky kvásek. Přikryjte a nechte kvasnice probudit. Pak dosypte zbytek mouky, dolijte mléko, přidejte vejce a sůl a zadělejte těsto. Je dost mokré a lepivé, ale zpracovávejte jej, postupně bude hladké a nebude už tolik lepit. Pak opatrně lehce vmíchejte nakrájenou housku. Vyklopte a na posypaném válu rozdělte na 2 díly. 

Vytvarujte 2 šišky. Přikryjte je a nechte 30 – 40 minut kynout na vále.


Před koncem kynutí dejte vařit vodu ve velkém hrnci. Knedlíky do ní opatrně dejte a vařte na mírném ohni 10 minut z jedné strany, pak obraťte a vařte dalších 10 minut. 

Po vyndání musíte knedlíky propíchat vidličkou, aby se vám nesrazily. 

Nakrájejte pomocí nitě.

Žádné komentáře: