neděle 29. listopadu 2015

Irská jehněčí dušenina se zeleninou - Irish lamb stew






Výborná, vydatná večeře pro sychravý podzimní den. Je to vlastně taková polévka, jen je v ní více zeleniny a ve větších kusech než jsme zvyklí, je taky relativně málo vody, takže dušenina je určitě výstižnější pojmenování, než jen polévka. Ideální jídlo, pokud potřebujete zpracovat různé odřezky z jehněčího, ale jinak může být třeba ramínko. Já jsem měla kousky, které jsem nepoužila na medailonky z kotletek, takže maso bylo bylo měkké prakticky již po úvodním osmahnutí.


Potřebujete:

  •  300 - 500 g jehněčího masa na kostky (já jsem měla masa opravdu jen málo, převládala zelenina, pokud dáte masa více, bude pokrm určite vydatnější)
  •  rostlinný olej nebo ghí nebo sádlo na osmahnutí masa
  •  po 1 ČL sušeného tymiánu a rozmarýnu
  •  3 mrkve
  •  1/2 bulvy z menšího celeru
  •  1 petržel
  •  6 středních brambor
  •  malá miska fazolových lusků
  •  2 velké stroužky česneku
  •  sůl, pepř
  •  1 bobkový list
  •  2 kuličky nového koření
  •  1 litr vývaru nebo 2 kostky bio či nesoleného bujónu
  •  čerstvá nebo mražená petrželová nať

Brambory oloupejte a nakrájejte na půlky. Ostatní zeleninu na větší kousky, na kolečka. Česnek nakrájejte nadrobno. 



Maso s česnekem osmahněte na oleji nebo tuku, který jste se rozhodli použít. Přidejte bylinky a nechte maso lehce zezlátnout. Přidejte veškerou zeleninu kromě fazolek a chvíli vše opékejte. 






Pak zalijte vývarem nebo vodou a přidejte bujón. Dejte bobkový list a nové koření, osolte a opepřete. Vařte asi hodinu, podle toho, jak budete mít měkké maso. 







Já jsem měla asi za 30 minut hotovo, jen jsem vařila tak, aby byla úplně měkká zelenina. Vařte asi polovinu času pod pokličkou, pak odkryjte.
Přidejte petrželovou nať, pokud je třeba, dosolte. 




Podávejte.

Žádné komentáře: