čtvrtek 31. prosince 2015

Tatarák z lososa - lahůdka, kterou se můžete se starým rokem důstojně rozloučit


A které se těžko odolává. Příprava je opět velmi jednoduchá. Výsledným pokrmem se můžete blýsknout a nasbírat body u strávníků. Je ovšem dobré, pokud předem víte, že se syrovou rybou a rybou jako takovou nebudou mít problém.
Je konec roku a jako slavnostní pokrm je tento tatarák jistě výbornou volbou.
Můžete jej podávat jako předkrm nebo jednohubky na malém toustu. Ale můžete si jej dát klidně jako hlavní jídlo se salátkem.
Základem je syrový losos, kterého si pořiďte vždy v osvědčeném obchodě, kde budete vědět, že je zaručeně čerstvý. Pokud budete podávat jako předkrm, stačí vám zhruba 100 g na osobu. Na hlavní jídlo asi 200 g masa. My jej máme rádi co nejjednodušší, aby vynikla jemná chuť ryby, tak nepřidávám do směsi ano Dijonskou hořčici, která by v chuti jistě ladila.

Tak tedy do toho, potřebujete:
  •  400 g lososa (množství můžete upravit dle potřeby, já jsem dělala 2 porce jako hlavní jídlo)
  •  šťáva z poloviny citrónu
  •  2 PL kapar
  •  sůl, pepř
  •  1 malá červená cibule (já jsem použila jen půlku do 1 porce, můj muž cibuli nejí :-)
  •  zelený salát, výborná je rukola, pokud ji jíte, ale je to na vás. Já jsem obešla zahradu (typicky pro prosinec) a nasbírala listy rukoly, malé lístky řepy a červeného mangoldu, polníček, ptačinec)


Rybu nakrájejte ostrým nožem na malé asi 5 mm kostičky a pak ještě posekejte ledabyle nožem, ale nepřehánějte to, ať nemáte fašírku. Přidejte citrónovou šťávu, osolte, opepřete a zamíchejte nasekané kapary. Olivový olej nedávám, protože losos je tučný až až sám o sobě. Nakonec vmíchejte najemno nasekanou cibulku. Dejte vychladit do lednice.

Do misky si natrhejte omyté salátové listy a zakápněte vaší oblíbenou zálivkou, která by ale měla mít spíše jemnější chuť. Já jsem jej jen lehce pokapala u nás teď velmi oblíbenou vinnou redukcí Arrope. Promíchejte a dejte na talíř hromádku nebo nechejte samostatně v míse. Můžete podrobit čerstvým jemným kozím žervé.

A je to, nic víc na přípravě není, žádné speciální postupy. Nandejte na talíř nebo na malé toustíky, pokud budete mít tatarák jako jednohubky. Podávejte s opečenou bagetou nebo tousty.

Dnešní den si užijte. Děkuji vám za přízeň a přeji do nového roku pohodu a pevné zdraví, ať vás provází štěstí.

Zdena

Žádné komentáře: