pondělí 22. února 2016

Gravlax s červenou řepou


Gravlax nebo také gravad lax neboli pohřbený losos - to je tradiční švédské jídlo, kdy se syrová ryba marinuje ve slaném obalu s bylinkami, s alkoholem nebo bez, někdy s hořčicí, někdy s červenou řepou. Obecně gravlax je lahůdka a podle typu marinády se pak různě mění i jeho chuť.
Já jsem se tentokrát rozhodla zkusit řepu, protože se mi moc líbí, jak je ve výsledku losos vybarvený. Navíc řepa masu předá i svou jemnou chuť, je jen decentní a k lososu se krásně hodí.

Potřebujete:
  •  zhruba 300 g porci čerstvého lososa
  •  3 PL hrubé mořské soli
  •  1 PL cukru
  •  3 PL vodky
  •  1 malou červenou řepu


Řepu oloupejte a nastrouhejte najemno, doporučuji pracovat v rukavicích, ušetříte čas, který byste potřebovali na mytí rukou po práci. Smíchejte všechny ingredience na marinádu v malé misce.


Vyberte si nádobu, do které vám ryba akorát padne. Na dno dejte lžíci náplně a rozprostřete, rybu položte kůží dolů na marinádu.

Já jsem svoji porci ještě podélně rozřízla na 2 kusy, abych měla více obarveno.

Rybu rovnoměrně potřete náplní a přikryjte řádně potravinovou fólií. Dejte do lednice na 48 hodin. Potom rozbalte a očistěte maso od marinády. Krájejte na tenké plátky. 

Podávejte s toustem, salátem a zakysanou smetanou nebo žervé.



Žádné komentáře: