čtvrtek 18. února 2016

Mexické fazole s houbami

Musela jsem improvizovat, protože ideálně by v tomto receptu měly být papriky a chilli papričky. Ty jsem nahradila sušenými chilli vločkami a i bez paprik bylo jídlo výborné. Fazole jsem měla uvařené dopředu se saturejkou, bobkovým listem, bez soli. Vařila jsem červené menší fazole, ale fantazii se meze nekladou.
Pokud byste vařili z konzervovaných fazolí, taky se nic nestane, jen budete vařit krátce a dolévat méně vody, abyste neměli omáčku z rozvařených fazolí.

Potřebujete:
  •  asi litr vařených fazolí (vařila jsem odhadem, misku suchých, pak jsem dala do misky od velké zmrzliny, takže tak nějak, není problém, množství ingrediencí se dá intuitivně upravit i podle chuti)
  •  6 stroužků česneku nadrobno
  •  dobrá klobáska, nejlépe domácí, voňavá, případně kousek uzeného masa
  •  hrst najemno drcených sušených hub
  •  konzerva sekaných rajčat
  •  rajský protlak
  •  lžíce drceného římského kmínu, uzené sladké papriky, 1 ČL chilli vloček nebo prostě chilli koření, pak stačí 1/2 ČL, lžíce sušeného oregana
  •  podle chuti asi lžíce hnědého cukru
  •  voda, sůl, pepř, olej nebo sádlo
  •  asi 3 PL kečupu
  •  zakysaná smetana a čedar na servírování

Na oleji nebo sádle opečte klobásku nakrájenou na kousky, přidejte česnek, pak vhoďte fazole, promíchejte, opečte. Přidejte rajčata, nalijte vodu (použijte konzervu od rajčat, zároveň jí tím vypláchnete). Přidejte protlak a koření. Vařte asi půl hodiny, podle potřeby v průběhu vaření můžete přilít trochu vody. Ochutnejte, dosolte, přidejte kečup a případně trochu hnědého cukru.


Servírujte se zakysanou smetanou a posypané čedarem. Můžete jíst s chlebem, rýží nebo jen tak samotné.

Žádné komentáře: