pátek 12. února 2016

Špaldové nudle s perníkem


Ohromná dobrota. Jsme v době půstu, ale je to ten typ postního jídla, kdy máte vlastně pocit, že se vůbec nepostíte, spíš tak trochu podvádíte. Nejsou úplně bez práce, musíte udělat nudle, aby to stálo za to. 
Od té doby, co mám strojek na domácí těstoviny, je to ale celkem pohoda.

Na nudle potřebujete:
  • 100 g celozrnné pšeničné mouky jemně mleté
  • 100 g celozrnné špaldové mouky, může být jemně mletá, i hrubší
  • 2 vejce
  • 2 PL vody
V robotu spojte těsto, můžete od začátku pracovat rukama :-), robot vám ale usnadní první kroky. Pak těsto zpracovávejte rukama na vále, až bude tvárné a hladší, pevné bude pořád. Dejte těsto pod misku nebo do sáčku a nechte odpočívat aspoň půl hodiny.


Pak jej rozdělte na 3 díly a jeden vezměte do práce, další zase zabalte. Nudle jsem dělala ve strojku. Hladké „válecí“ válečky jsem postupně nastavovala až do stupně 4, nechtěla jsem nudle průsvitné. Takhle mělo těsto tloušťku asi 1 mm. Pak jsem použila váleček na široké nudle a nechala jsem je v délce asi 10 cm. 
Postupně jsem zpracovala všechno těsto. Uvařila jsem nudle všechny, z tohoto množství byly 4 porce - 2 pánské, 2 dámské. Můžete si ale množství libovolně upravit, na 1 vejce dejte 100 g, mouky a lžící vody.

Dále potřebujete:
  •  perník na strouhání - tak miska nastrouhaného. Strouhací nástavec na robota opět velmi pomůže. Měla jsem báječný perník od pana Erbena z Miletína, kde jsem nakupovala před časem Miletínské modlitbičky v množství větším než velkém pro všechny mé kolegyně a rodinu. Nemohla jsem samozřejmě odolat ani ostatním dobrotám, takže jsem zakoupila i perník na strouhání.
  •  rozpuštěné máslo na polití
  •  med nebo moučkový cukr na lehké posypání. Zkusila jsem v mlýknu na kávu, který mám výhradně ke své potřebě na mletí máku a jiných příležitostných pochutin, pomlet trochu třtinového tmavého krystalového cukru na moučku. Výsledek mě uspokojil, vznikl moučkový cukr s typickou chutí hnědého cukru, použila jsem jej.
  •  vlašské ořechy nasucho opražené na pánvičce
A to je vše. Uvařené těstoviny posypte vydatně perníkem. Můj nebyl přeslazený, tak jsem mohla i přidat trochu hnědého moučkového cukru. Polijte máslem a posypte ořechy.








Žádné komentáře: