neděle 20. března 2016

Pečené květákové karbanátky



Ano vím, že teď koupený květák bude určitě samé zdraví, hlavně když má velikost fotbalové mičudy. 

Ale jak říká moje babička - einmal ist keinmal. Někdy neodoláme. Nemám potřebu kupovat teď rajčata a okurky, nemají žádnou chuť, a jestli je mám nebo ne, není rozdíl. Ale květák nebo brokolice, to mi nevadí, chutná mi i v zimě.
Tyto karbanátky jsou pečené na plechu v troubě pěkně do křupava s minimem oleje na povrchu.

Potřebujete:
  •  1 malý nebo polovinu velkého květáku povařeného v osolené vodě maximálně 5 – 10 minut, měl by být měkký, ale držet formu, nesmíte jej rozvařit
  •  120 g strouhaného tvrdého sýru podle vaší chuti nebo stavu lednice
  •  1 balení lahůdkového nebo uzeného tofu
  •  1 vejce
  •  2 PL jemné strouhanky
  •  sůl podle potřeby
  •  2 PL čerstvých nebo mražených bylin (petrželka nebo bazalka)
  •  strouhanka nebo Panko hrubá strouhanka na obalení (více zde)
  •  rostlinný olej na plech

Povařený květák vyndejte na cedník a nechejte mírně zchladnout a řádně okapat, nesmí v něm zůstat voda. Potom jej nožem nasekejte hodně najemno, u toho se můžete pěkně vyřádit, je to celkem zábava, ale budete muset pracovat na velkém prkénku nebo rovnou na válu.
Stejnou drť udělejte z tofu. Sýr nastrouhejte na jemném struhadle.

Do mísy dejte květák, tofu, sýr, vejce, 2 PL strouhanky a bylinky. Vše nejdříve promíchejte vařečkou. Pak je nejlepší do toho strčit ruku a pořádně hmotu propracovat, aby se pěkně spojila, jde to celkem snadno. 
Do hlubokého talíře nasypte asi 2 hrsti hrubé strouhanky. Lžicí naberte hmotu na karbanátky, udělejte v ruce kouli. Těsto se nelepí, nemusela jsem si v mezidobí ani nijak moc omývat ruce, vše bylo tak nějak přiměřené. Kouli oválejte ve strouhance, jako když děláte sněhuláka, nakonec ji splácněte na asi 1 cm tlustý karbanátek.
Na velký plech si rozetřete asi 3 PL oleje. Položte karbanátek na plech a pak jej otočte, bude tak z obou stran velmi lehce omaštěný. Takto zpracujte všechno těsto. Mně se sotva vešly placičky na plech, musela jsem si zahrát tetris a trošku přesunovat, ale nakonec jsem to zvládla. Těsto nijak nevyběhne, tak můžete dávat opravdu těsně k sobě.

Troubu rozpalte na 200 – 220 °C. Dejte péct na 30 minut. Ale může se stát, že po této době ještě nebude povrch zlatý, někdy to stačí, někdy trvá i kratší dobu, tak hlídejte posledních 5 – 10 minut. Já jsem tentokrát nakonec přehodila program v troubě na gril na 220 °C a přidala 10 minut.

Podávejte se salátem, s bramborem nebo s kysanou zeleninou či bagetou. Můžete přidat zakysanou smetanu či majonézu, zkrátka, co máte rádi.






Žádné komentáře: