pondělí 11. dubna 2016

Zapečené brambory s kysaným zelím


Ještě můžete přidat klobásku, já jsem přimíchala i misku vařené pohanky, co jsem měla v lednici. Můžete dát i jiné vařené obiloviny, kroupy, od masa, pokud chcete budou v pokrmu výborné třeba zbytky pečeně, uzené, jitrnička. Mně by naprosto vyhovovaly jen samotné brambory se zelím, vše ostatní je na přilepšenou, taky podle toho, pro koho vaříte. Je to jídlo prosté, ale já zelí miluju, takže všechno je relativní.

Potřebujete:
  •  asi 6 – 8 středně velkých brambor oloupaných a nekrájených na kostičky (syrových, nevařit)
  •  500 g kysaného zelí, já ho lovím ze zeláku, tak odhadem. Měla jsem vrchovatou polévkovou misku. Zelí ještě nakrájejte na asi 5 cm kusy. Můžete jej propláchnout předem vodou, pokud je příliš kyselé.
  •  2 PL tuku, můžete použít rostlinný olej, ale taky sádlo nebo kachní sádlo, pokud třeba máte nějaké zbytky z pečínky v lednici
  •  sůl, kmín
  •  co budete chtít přidat, ať už je to maso nebo obilniny, dejte odpovídající množství, každého vždy zhruba misku nebo méně


Do rozpálené velké pánve nebo hrnce, ve kterém můžete i zapékat, dejte tuk. Na něm začněte nejprve opékat brambory, pěkně je promíchejte s tukem a občas zamíchejte, přidejte kmín a osolte. Asi po 10 – 15 minutách začnou brambory trochu po krajích zlátnout a na skus budou napůl měkké. 

Přidejte klobásku nebo maso a pohanku nebo jinou přísadu a ještě chvíli opékejte. Potom zamíchejte zelí a nechejte asi 5 minut vše restovat.

Celý obsah pánve vysypte do pekáče, měl by být dost velký na to, abyste měli vrstvu vysokou zhruba 3 cm. Dejte do trouby rozpálené na 200 °C na 20 minut, můžete ke konci přidat pár minut, pokud budete chtít více jídlo opečené. 

Vtipné na tomto receptu je, že byste v podstatě ani nemuseli zapékat, déle byste dusili a opékali na pánvi, abyste podusili zelí. Zapečení ale toto udělá za vás a jídlo navíc trochu ovoní.



Žádné komentáře: