úterý 3. května 2016

Bramborové lívance


Jednoduché a lahodné jídlo, kde můžete spotřebovat zbylé vařené brambory a použít různé druhy čerstvě vyrostlého jarního lupení.


Potřebujete:
  •  ¼ ČL sody
  •  100 ml podmáslí
  •  50 g másla
  •  stroužek česneku na jemno
  •  2 plátky anglické slaniny – není nutné
  •  400 – 500 g rozmačkaných vařených brambor
  •  2 vejce
  •  120 g hladké mouky
  •  ½ ČL prášku do pečiva
  •  misku mladých kopřiv nasekaných na jemno, případně mladý špenát, či směs různých bylin, jako je popenec, bršlice, jitrocel
  •  sůl, pepř
Smíchejte v misce mouku, sodu, prášek do pečiva.
Na másle osmahněte česnek a slaninu, přihoďte bylinky a lehce povařte, nechte mírně zchladnout.
Do mísy dejte podmáslí s vajíčky, přidejte směs z pánve a brambory. Umíchejte poměrně husté těsto. Osolte, opepřete.
Pánev potřete vždy olejem a zvolna opékejte lívance.
Podávejte s ochuceným bylinkovým tvarohem, se zakysanou smetanou.


Já jsem tentokrát připravila lehce luxusnější verzi, která by se hodila i jako pohoštění pro návštěvu. Pak by bylo vhodnější lívanečky dělat malinké, tak na jedno sousto. Měla jsem v lednici uzeného lososa, tak jsem neodolala. Na lívance jsem dala trochu zakysané smetany ochucené koprem a lehce osolené a na to malý plátek lososa, trochu pepře a petrželky. Kombinace byla výborná, lahodná a díky kysané smetaně i osvěžující.

Žádné komentáře: