čtvrtek 19. května 2016

Čokoládový bezlepkový koláč


Toto je super rychlovka z bezlepkové mouky, ale jistě by recept fungoval dobře i s běžnou moukou. Já jsem pekla pro návštěvu doslova na poslední chvíli. Celý proces vám bude trvat asi 40 minut, je šup šup hotové. Tak pokud máte rádi hodně tmavé čokoládové kakaové koláče, určitě jej vyzkoušejte. Koláč můžete podávat jen tak nebo se šlehačkou či ovocnou omáčkou nebo s nakrájenými jahodami i jiným drobným ovocem.

Recept mám z internetu (zde), jen jsem jej mírně poupravila. A to jak chtě (méně cukru), tak nechtě (jak jsem spěchala, zapomněla jsem dát ocet :-(, těsto by více vyskočilo a nebyl by koláč brownies typu, ale klasika).

Potřebujete:
  •  1 1/2 hrnku bezlepkové mouky (použila jsem směs Jizerka)
  •  2/3 hrnku hnědého cukru
  •  1/2 hrnku tmavého kvalitního kakaa, ideálně fair trade
  •  1/2 ČL soli
  •  1 ČL sody
  •  1 ČL bílého vinného octa
  •  1/3 hrnku rostlinného oleje (slunečnicového nebo jiného nepříliš chuťově výrazného)
  •  1 hrnek vody
  •  1 ČL vanilkového extraktu
  •  100 g tmavé čokolády nasekané na kostičky

Troubu rozehřejte na 180 °C.

Postup je více než jednoduchý. Smíchejte dobře suché ingredience, mouku je dobré prosít. Přidejte mokré a vše zamíchejte. Nakonec vmíchejte nasekanou čokoládu. Těsto velkou lžící dejte do kulaté formy. 

Pak si v malé mističce s vodou namáčejte ruce a lehce těsto roztlačte ve formě. 









Pečte 30 – 35 minut.




Žádné komentáře: