neděle 1. května 2016

Malinový dort se šlehačkovým krémem


Tenhle dort vznikl jen díky tomu, že v Lidlu měli v akci malou mističku malin, které byly tak krásné a voňavé, že jsem jim neodolala. Stejně byly dost drahé, a kdybych si cenu přepočítávala na kilo, tak to byla pěkně marnivá záležitost. Ale jak už jsem si k nim přivoněla,  byla jsem ztracená.


Maliny miluju. A to tak, že velmi. Moc se těším na léto. Letos je to po mnoha pokusech první jaro, kdy mi moje na podzim zasazené klacky a odkopky narašily. Konečně! Všichni mí přátelé, kteří mi kdy něco vykopli ze své zahrádky, se dušovali, že je to hrozný plevel a raději ať si to dám v zemi do betonové skruže, jinak budu litovat. Tak na to se těším, že bych litovala, to si nedovedu představit. Pokud se mi urodí, jak si přeji, tak bude více malinových receptů.
Ale abych se vrátila k původnímu sdělení. Koupila jsem prostě maliny. Ale těch by na dort bylo málo. V mrazáku však čeká pytlík mražených malin, jak jinak. Už dlouho jsem si chtěla vyzkoušet dortový krém bez másla, nadýchaný, ale přitom pevný. Měl být s ušlehanou šlehačkou a ideálně s mým oblíbeným žervé. A musím říct, že krém se mi vážně povedl, je luxusní a velmi jednoduchý.
Korpus je třený, bála jsem se piškotu právě kvůli mraženým malinám, které jsem se chystala dát dovnitř dortu. Mohl by se příliš namočit. Ale po vyzkoušení bych už obavu neměla. Maliny jsem do krému dala mražené a celé se v něm schovaly, prakticky žádná tekutina se do korpusu nedostala. Pokud ovšem, jako my, jíte takový dort skoro týden, pak je třený korpus určitě lepší volba, za tu dobu by piškot určitě rozmáčený byl, takže zvažte, co je pro vás ideální, zkoušejte a užívejte si to.

Na těsto potřebujete:
  •  200 g másla
  •  150 g cukru krupice nebo jemné krupice na pečení
  •  4 vejce, zvlášť bílky a žloutky
  •  220 g hladké mouky
  •  2 ČL prášku do pečiva z vinného kamene
  •  3 – 4 PL podmáslí
  •  1 ČL vanilkového extraktu
  •  kůra a šťáva z půlky bio citrónu

Na krém:
  •  2 šlehačky
  •  1 balíček ztužovače šlehačky (Alnatura)
  •  300 g žervé ve vaničce (kupuji v Lidlu)
  •  1/3 – ½ hrnku jemného cukru krupice
  •  kůra 1 bio citrónu
  •  šťáva z půlky citrónu nebo méně, podle chuti
  •  1 ČL vanilkového extraktu
  •  maliny, pokud zatím nemáte, tak dovnitř mražené, navrch mohou být také nebo si kupte na ozdobu čerstvé

Rozpalte troubu na 180 °C.
Na korpus utřete cukr s máslem do pěny a postupně po jednom vetřete žloutky. V druhé míse smíchejte mouku s práškem do pečiva a směs pak po lžících přidávejte k máslové hmotě střídavě s podmáslím. Přidejte vanilkový extrakt a citrónovou kůru a šťávu. Nakonec opatrně vmíchejte sníh z bílků. 

Dejte těsto do kulaté rozdělávací formy o průměru 30 cm vyložené pečícím papírem. 

Dejte péct na 25 – 30 minut. Po upečení vyndejte a nechte vychladnout.
Na krém nejdříve ušlehejte šlehačku s cukrem a se ztužovačem. V druhé misce prošlehejte žervé a pak po lžících vmíchejte do šlehačky. Na to jsem přehodila šlehací metlu robotu na tak zvané pádlo. Prostě už nešlehat, ale vmíchat. Přidejte citrónovou kůru, šťávu a vanilkový extrakt.


Vychladlý korpus rozkrojte na půlku a potřete skoro 2 cm tlustou vrstvou krému. Do něj zapíchejte zmrzlé maliny.

Ale pozor, pokud na nich máte led, tak je dejte do cedníku a nechte propláchnout studeno vodou. Led zmizí. Maliny osušte ubrouskem a suché, ale stále ještě zmrzlé je dejte do krému. Potom krém špachtlí přetáhněte přes maliny, aby byly schované, můžete sem tam trochu krému přidat. 

Položte vrchní díl těsta a natřete navrch zbytek krému. 

Dejte do lednice aspoň na hodinu odležet. 


Čerstvými malinami pak zdobte jednotlivé porce.


Žádné komentáře: