sobota 21. května 2016

Těstoviny s opečeným lilkem a cuketou


Ano, je to letní recept, o tom není pochyb. Ale stejně jsem neodolala a koupila jsem lilek i cuketu. Asi 3 dny mi ležely na lince, až na ně došlo. Měla jsem dovolenou, abych si mohla připravit v klidu zahradu. Je zajímavé, že když jsem v práci, kolem 10. hodiny mám naprosto zničující pocit hladu, musím si vzít aspoň kousek čokolády, abych vůbec vydržela do oběda. Ale doma, zejména když pracuji venku, tak si na jídlo a bohužel často ani pití nevzpomenu celý den. Takhle to dopadlo i tentokrát. V pět odpoledne jsem si šla domů nejspíš pro nějaká semínka a uvědomila jsem si, že jsem od rána nejedla. V lednici byl v pytlíku zbytek vařených těstovin a na lince volal o pomoc lilek s cuketou. Pokud patříte do klubu a máte je rádi, neváhejte, těžko byste hledali jednodušší recept. Vlastně by se dalo říct, že to ani recept není :-)



Potřebujete (pro asi 2 osoby):
  •  2 malé cukety, jedno jaké, já jsem zrovna měla kulaté
  •  1 lilek
  •  3 – 4 stroužky česneku
  •  olivový olej, tady je tedy těžké napsat, kolik. Obě plodiny jsou poněkud savé, tak začínám asi 3 PL na pánev, ale pak přilívám během smažení, možná že ještě ty 3 PL dám.
  •  sůl, pepř
  •  tvrdý sýr (Gran Moravia, Grana Padano apod.)

Lilek i cuketu nakrájejte na kostičky (z cukety nejdříve vydlabejte semínka, pokud tam jsou nějaká větší). Česnek nadrobno. Na rozpálenou pánev nalijte olivový olej, hoďte česnek a jen lehce ho osmahněte, nesmí začít zlátnout. Přidejte zeleninu a opékejte. Po pár minutách osolte a opepřete. Opékejte dále, zelenina pustí nějakou šťávu. Podle potřeby dolijte olej, abyste nepražili nasucho. Opékejte dozlatova. Protože je zeleniny celkem dost, trochu si v této chvíli nechám stranou v malé misce a použiji později v jiném receptu. Pak přidejte misku těstovin a ještě chvíli prohazujte.


 Na talíři posypte sýrem a pokapejte olivovým olejem. Nemá to chybu.



Žádné komentáře: