středa 11. května 2016

Těstoviny s ricottou, brokolicí a opečenou hlívou


Přemýšlela jsem, co uvařit, protože jsme teď měli celkem dost různých masových jídel. Jednak proto, že se zbavuji masa v mrazáku a taky všechna jídla, která jsem z masa připravovala byla téměř bez práce a mám pak volné ruce, které potřebuji vrazit do hlíny. Musím říct, že teď, když je tolik práce venku, je pravidelný přísun příspěvků na blog opravdu těžká disciplína. Je to fofr, ale protože jíst musíme a odjakživa jsem ve svém dospělém životě vařila v týdnu většinou teplé večeře, tak jsem zvyklá a nějak to zvládám. Ale vyžaduje to hodně aktivní přístup :-). Zatímco v zimě, když se zasním, tak vidím, co vařím, teď to mám jinak. V obýváku na podlaze připravené řady se semínky a plány na osazení záhonů, zasním se a vidím, jak mi to roste a sklízím. Zkrátka nejlíp je mi teď venku mezi záhony. 

Taky je teď trošku mrtvo v zeleninovém světě. Nová úroda zatím není. Jasně, jarní saláty a ředkvičky jsou bezva. Pak samozřejmě největší lahůdka - chřest. Ale můj zatím ke sklizni není, na ten si ještě musíme tak 2 - 3 roky počkat, než to bude za něco stát. A kupovaný taky není na každý den. Tak jsem v rámci omezení masožroutství sáhla po brokolici a mé oblíbené hlívě. 

Tu mám moc ráda. 

Jídlo připravíte velmi snadno, jen umažete víc než jeden hrnec.

Potřebujete:

  •  uvařené balení těstovin, pro 3 osoby vám bude stačit tak 300 g suchých, jinak dejte víc. Ono ale tohle odhadování kolik jídla pro kolik osob je velmi neporovnatelná záležitost. To, co mi sníme k večeři 3, může zpucnout jeden velký jedlík, takže se taky řiďte svou intuicí.
  •  1 brokolice
  •  300 g hlívy
  •  balení ricotty. Ricottu většinou kupuji ve své oblíbené prodejně Gran Moravia a tam mají váženou po zhruba 300 g, jinak se prodává po 250 g. Takže dejte, co máte.
  •  česnek, 4 stroužky pod hlívu, 3 pod ricottu. Já už jsem svůj česnek dobrala a poslední stroužky byly takové sesychající chudinky, tak dávám trochu více.
  •  asi 2 ČL citrónové šťávy
  •  snítka čerstvého tymiánu
  •  sůl, pepř
  •  olivový olej
  •  tvrdý sýr typu parmezánu
  •  hrst zlehka nasucho opražených slunečnicových semínek 
Dejte vařit osolenou vodu a 5 minut v ní vařte nahrubo rozebranou brokolici, pak ji slijte a dejte do hodně studené vody zchladit a nechejte pak okapat.

Hlívu nakrájejte na proužky. Na olivovém oleji ve woku lehce osmahněte nakrájený česnek tak, aby nezačal zlátnout a přihoďte hlívu. Opékejte. Podle potřeby ještě můžete zastříknou olejem, hlíva si trochu vezme. Po chvíli osolte a opepřete a dále opékejte na středním plameni, až bude hlíva do medova opečená, lehce do křupava, přidejte tymián a vmíchejte brokolici, kterou před tím velkým nožem posekejte nahrubo. Nechte ještě chvíli opékat.
V dalším hrnci osmahněte zase na troše olivového oleje zase jen světle česnek, přidejte ricottu a míchejte. Vznikne vám hustší hmota, do které můžete přilít asi půl hrnku vody (podle potřeby i více) nebo i smetany, pokud chcete krémovější strukturu. Ale voda bohatě stačí. Osolte a opepřete. Můžete přidat trochu citrónové šťávy i kůry. Nedělejte ricottu moc řídkou, je potřeba, aby se vám v ní těstoviny pěkně obalily. Ty do ricotty vmíchejte v hrnci a vše promíchejte.
A je to.

Dejte na talíř těstoviny s ricottou, na to směs hlívy s brokolicí, posypejte parmezánem a zakapejte olivovým olejem a posypte semínky.



Žádné komentáře: