neděle 12. června 2016

Borůvkový cheesecake


Sázka na jistotu, ať se rozhodnete pro borůvkový cheesecake nebo čokoládový či banánový. Variant je nepočítaně. I samotné pečení není nic složitého, i když by to tak na první pohled mohlo vypadat. Nebojte se toho, podrobně jsem recept popsala ve svém úplně prvním příspěvku na mém blogu – zde.
Teď jsem se rozhodla pro borůvky, které jsem vylovila mražené.
Je potřeba likvidovat zásoby. Těch mám tedy dost, jsem typický sběrač. V tom jsem opravdu dobrá, střádat, dělat zásoby, to mi jde. Není to tak úplně praktické, to uznávám. Na druhou stranu, jsme vždy připraveni. Momentální nedostatek jedné potraviny v domácnosti jsem schopna okamžitě nahradit zásobou jiné. Doufám, že moje zásobovací umění vždy bude praktikováno jen v nácvikovém módu.
Ale zpět k cheesecaku (nevypadá anglické slovo divně v 3. pádu?). Původní recept jsem pro borůvkovou úpravu mírně poupravila.

Potřebujete na cheesecake:
  •  3 balení cream cheese po 200 g
  •  ¾ hrnku cukru (část nahraďte vanilkovým cukrem. Já si jej vyrábím sama, což ovšem není nic složitého – vydlabejte vanilkový lusk do jemného cukru krupice, můžete použít ten na pečení, promíchejte a zavřete do velké sklenice. Jak budete odebírat, tak přisypávejte nový cukr, občas přidejte vanilku. Takže já jsem dala všechen cukr vanilkový, protože jej mám dost.
  •  4 vejce
  •  z ½ citrónu šťáva
  •  2 PL kukuřičného škrobu
  •  hrst borůvek


Na korpus:
  •  sušenky – 300 ml mletých nebo nadrcených sušenek, buď Bebe nebo jiné cereální sušenky, nebo máslové či Speculatius. Ty používám moc ráda, výborně se k jemnému korpusu hodí výraznější chutí.
  •  3 -4 PL rostlinného oleje nebo rozpuštěného másla

Na borůvkovou omáčku:
  •  1 ½ hrnku borůvek
  •  2 PL hnědého cukru
  •  1/3 hrnku vody
  •  2 ČL kukuřičného škrobu

Hmotu i korpus připravte podle původního receptu. Je to jednoduché. Formu jsem použila o průměru 27 cm, pak je cheesecake vyšší. Pokud jej budete dělat ve větší formě, bude logicky nižší.
Důležité je, aby všechny ingredience byly stejné teploty. Jde vlastně hlavně o cream cheese a vajíčka. Hmota pak bude krásně hladká a jemná.
Na sušenky připravené ve formě dejte naběračkou malé množství krému, asi tak 1 cm. Do něj nasázejte hrst borůvek. Pokud používáte mražené a máte je promrzlé s ledem, tak je v cedníku propláchněte studenou vodou. Buďte jemní. Potom na borůvky opět naběračkou dejte zbytek krému a dejte péct.
Postupujte stejně, jako v původním receptu. Nejprve v troubě rozpálené na 240 °C, ve které máte na dně plech s horkou vodou, pečte asi 10 – 12 minut. Potom snižte teplotu na 160 °C a pečte asi 50 minut až hodinu. Pokud by vám povrch tmavnul brzy, přikryjte dort alobalem a odkryjte až ke konci. Pečte dozlatova.
Mezitím si připravte omáčku z borůvek. Dejte je dusit promíchané s cukrem na mírném ohni, není třeba dávat vodu, borůvky pustí šťávu. Když se vaří, přidejte vodu s rozmíchaným škrobem a nechte zhoustnout. V Případě potřebu můžete trošku vody přidat.

Dort po upečení nechejte vychladnout a pak dejte chladit do lednice aspoň na 2 hodiny.
Podávejte s omáčkou.





Kontrolní otázka – dá se jíst cheesecake vlahý?
Odpověď – ano dá, testováno na lidech.

Žádné komentáře: