středa 2. března 2016

Špaldovo – pohankové palačinky se smetanovou kapustou


Tak jsem se konečně dostala k pohankovým resp. špaldovo – pohankovým palačinkám, které jsem chtěla zkusit. A musím říct, že jsou výborné. Těsto jsem dělala podle stejného receptu jako zde, jen jsem hladkou mouku nahradila napůl špaldovou s pohankovou.
Změnila jsem trochu postup. Nejprve jsem nechala v lednici do druhého dne ve sklenici směs mouky a mléka s vodou, druhý den večer, když jsem šla palačinky dělat, jsem vmíchala vajíčka, máslo a dosolila. Těsto bylo krásně hladké, mírně hutnější než z hladké mouky. Palačinky mají ale jemnou chuť a jsou vláčné, výborné. Jen se mi klasicky z první povedl udělat trhanec, ale ostatní šly jako po másle.
Rozhodla jsem se naplnit je směsí dušené kapusty, hub, smetany a opečeného uzeného tofu, které můžete nahradit masem a kapustu zase třeba špenátem či mangoldem. Já jsem vařila kadeřávek, pro který jsem byla na zahradě, takže proto zrovna toto lupení.

Potřebujete:
  •  těsto na palačinky – 1 hrnek vody, 1 hrnek mléka, 1 ½ hrnku směsi půl pohankové, půl hladké špaldové mouky, 4 vejce, ½ ČL soli, 4 PL rozpuštěného másla
  •  misku kapustových listů nasekaných nadrobno. Množství jsem odhadla, ale po nasypání čerstvé kapusty do pánve byl wok plný.
  •  malou misku mražených dušených hub nebo 2 misky čerstvých krájených hub nebo žampiónů
  •  4 stroužky česneku
  •  špetka kmínu
  •  3 PL olivového oleje
  •  150 ml šlehačky
  •  100 ml bílého vína nebo vody (pokud dáte vodu, ochuťte nakonec pár kapkami citrónové šťávy)
  •  1 kelímek zakysané smetany
  •  1 balení uzeného tofu nakrájeného na kostičky a osmahnutého
  •  hrst strouhaného sýru parmezánového typu
  •  pepř, sůl

Do rozehřátého woku nebo větší hlubší pánve dejte olej a česnek nakrájený na kousky. 

Lehce osmahněte a přidejte houby, kmín, chvíli opékejte a přidejte kapustu. Poduste na středním plameni, osolte, opepřete, duste. Na druhé pánvičce si opečte kostičky tofu. Po asi 10 minutách dejte ke kapustě do woku šlehačku a zakysanou smetanu, nalijte víno nebo vodu, ještě poduste, dosolte, opepřete. Pokud je třeba, můžete dát trošku citrónové šťávy. Nakonec vmíchejte sýr.

Palačinky jsem smažila tentokrát na oleji. Plnila je směsí a jen přeložila. 

Vlastní směs má výbornou chuť a je šťavnatá, palačinky jsou také lahodné. Jídlo nám moc chutnalo, určitě jej zařadím do jídelníčku. Navíc můžete volně zkoušet nejrůznější náplně.

Žádné komentáře: